PODMIENKY POUŽÍVANIA WEBOVEJ STRÁNKY
EASYKLIMA.PL
OBSAH:
- VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
- ELEKTRONICKÉ SLUŽBY NA WEBOVEJ STRÁNKE
- PODMIENKY UZAVRETIA KÚPNEJ ZMLUVY
- SPÔSOBY A PODMIENKY PLATBY ZA VÝROBOK
- NÁKLADY, SPÔSOBY A ČAS DODANIA VÝROBKU
- REKLAMÁCIE VÝROBKOV
- MIMOSÚDNE POSTUPY PODÁVANIA SŤAŽNOSTÍ A NÁPRAVY A PRAVIDLÁ PRÍSTUPU K TÝMTO POSTUPOM
- PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
- USTANOVENIA TÝKAJÚCE SA HOSPODÁRSKEJ OPERY
- RECENZIE PRODUKTOV
- ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- VZOR FORMULÁRA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Webová stránka www.easyklima.pl sa stará o práva spotrebiteľov. Spotrebiteľ sa nemôže vzdať práv, ktoré mu priznáva zákon o právach spotrebiteľov. Zmluvné ustanovenia, ktoré sú pre spotrebiteľa menej priaznivé ako ustanovenia zákona o právach spotrebiteľov, sú neplatné a namiesto nich sa použijú ustanovenia zákona o právach spotrebiteľov. Ustanovenia týchto Obchodných podmienok preto nemajú za cieľ vylúčiť alebo obmedziť akékoľvek práva spotrebiteľa, ktoré mu prináležia podľa kogentných ustanovení zákona, a prípadné pochybnosti sa vykladajú v prospech spotrebiteľa. V prípade akéhokoľvek rozporu medzi ustanoveniami týchto Obchodných podmienok a vyššie uvedenými právnymi predpismi majú prednosť a uplatňujú sa tieto právne predpisy.
1. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
1.1.Internetovú službu dostupnú na internetovej adrese www.easyklima.pl prevádzkuje spoločnosť Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, č. 18, lok. B21, Varšava, 00-410, pošt: Warszawa POLAND, NIP: 7011112775; OSS: PL7011112775, základné imanie vo výške: PLN ; e-mailová adresa: [email protected], kontaktné telefónne číslo: +48730700097.
1.2.Tieto zmluvné podmienky sú určené spotrebiteľom aj podnikom, ktorí používajú webové sídlo, pokiaľ nie je v konkrétnom ustanovení zmluvných podmienok uvedené inak.
1.3.Správcom osobných údajov spracúvaných na webovej stránke v súvislosti s týmito podmienkami používania je predávajúci. Osobné údaje sa spracúvajú na účely, počas obdobia a na základe dôvodov a zásad uvedených v zásadách ochrany osobných údajov uverejnených na webovej stránke. Zásady ochrany osobných údajov obsahujú najmä zásady týkajúce sa spracúvania osobných údajov Správcom na Webovej stránke, vrátane dôvodov, účelov a doby spracúvania osobných údajov a práv dotknutých osôb, ako aj informácie o používaní súborov cookie a analytických nástrojov na Webovej stránke. Používanie Webovej lokality vrátane uskutočňovania nákupov je dobrovoľné. Rovnako aj súvisiace poskytnutie osobných údajov Zákazníkom alebo Klientom pri používaní Webovej stránky je dobrovoľné, až na výnimky uvedené v zásadách ochrany osobných údajov (uzavretie zmluvy a zákonné povinnosti Predávajúceho).
1.4. Definície:
1.4.1. BLOG – Elektronická služba, online blog dostupný na Webovej stránke a spravovaný Poskytovateľom služieb pod menom autora: „EasyKlima Academy“ pre všetkých návštevníkov Webovej stránky.
1.4.2. PRACOVNÝ DEŇ – jeden deň od pondelka do piatku okrem štátnych sviatkov.
1.4.3. EASYKLIMAPORTFINDER – elektronický servis, elektronický katalóg/vyhľadávač nízkotlakového a vysokotlakového portu osobného automobilu, ktorý vám pomôže doplniť chladivo samostatne.
1.4.4. REGISTRAČNÝ FORMULÁR – formulár dostupný na webovej lokalite, ktorý umožňuje vytvorenie konta.
1.4.5. OBJEDNÁVKOVÝ FORMULÁR – elektronická služba, interaktívny formulár dostupný na webovej stránke, ktorý umožňuje zadanie Objednávky, najmä pridaním Výrobkov do elektronického nákupného košíka a uvedením podmienok Kúpnej zmluvy vrátane spôsobu doručenia a platby.
1.4.6. ZÁKAZNÍK – (1) fyzická osoba spôsobilá na právne úkony v plnom rozsahu a v prípadoch ustanovených všeobecne záväznými právnymi predpismi aj fyzická osoba s obmedzenou spôsobilosťou na právne úkony; (2) právnická osoba alebo (3) organizačná zložka bez právnej subjektivity, ktorej zákon priznáva právnu subjektivitu – ktorá uzatvorila alebo má v úmysle uzatvoriť s Predávajúcim Kúpnu zmluvu.
1.4.7. OBČIANSKY ZÁKONNÍK – zákon o občianskom zákonníku z 23. apríla 1964 (Zbierka zákonov 1964 č. 16, položka 93 v znení neskorších predpisov).
1.4.8. ÚČET – elektronická služba, súbor prostriedkov v dátovom komunikačnom systéme Poskytovateľa služieb označený individuálnym menom (loginom) a heslom poskytnutým Zákazníkom, v ktorom sú uložené údaje poskytnuté Zákazníkom a informácie o ním zadaných Objednávkach na Webovej stránke.
1.4.9. NEWSLETTER – elektronická služba, elektronická distribučná služba poskytovaná Poskytovateľom služieb prostredníctvom e-mailu, ktorá umožňuje všetkým Príjemcom služieb, ktorí ju využívajú, automaticky dostávať od Poskytovateľa služieb cyklický obsah po sebe nasledujúcich vydaní informačného bulletinu obsahujúceho informácie o Výrobkoch, novinkách a akciách na Webovej stránke.
1.4.10. VÝROBOK – hnuteľná vec dostupná na webovej stránke, ktorá je predmetom kúpnej zmluvy medzi zákazníkom a predávajúcim.
1.4.11. PRAVIDLÁ – tieto podmienky používania webovej stránky.
1.4.12. WEBOVÁ STRÁNKA – webová stránka poskytovateľa služieb dostupná na tejto internetovej adrese: www.easyklima.pl.
1.4.13. PREDAJCA; POSKYTOVATEĽ SLUŽIEB – Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, č. 18, lok. B21, Varšava, 00-410, poštová adresa: Warszawa POLSKA, NIP: 7011112775; OSS Perfect: PL7011112775, základné imanie vo výške: PLN ; e-mailová adresa: [email protected], kontaktné telefónne číslo: +48730700097.
1.4.14. PREDAJNÁ ZMLUVA – zmluva o predaji Výrobku uzatvorená alebo uzavretá medzi Zákazníkom a Predávajúcim prostredníctvom Internetovej stránky.
1.4.15. ELEKTRONICKÁ SLUŽBA – služba, ktorú Poskytovateľ služieb poskytuje Zákazníkovi elektronicky prostredníctvom Webovej stránky.
1.4.16. DOSKYTOVATEĽ SLUŽBY – (1) fyzická osoba spôsobilá na právne úkony v plnom rozsahu a v prípadoch ustanovených všeobecne záväznými právnymi predpismi aj fyzická osoba s obmedzenou spôsobilosťou na právne úkony; (2) právnická osoba alebo (3) organizačná zložka bez právnej subjektivity, ktorej zákon priznáva právnu subjektivitu – využívajúca alebo zamýšľajúca využívať Elektronickú službu.
1.4.17. ZÁKON O PRÁVACH SPOTREBITEĽOV – zákon z 30. mája 2014 o právach spotrebiteľov (Zbierka zákonov 2014, položka 827 v znení neskorších predpisov).
1.4.18. OBJEDNÁVKA – prejav vôle zákazníka predložený prostredníctvom objednávkového formulára a smerujúci priamo k uzavretiu zmluvy o predaji výrobku s predávajúcim.
2. EKTRONICKÉ SLUŽBY NA WEBOVEJ STRÁNKE
2.1.Na webovej lokalite sú k dispozícii tieto elektronické služby: EasyKlimaPortFinder: Účet, Objednávkový formulár, Newsletter, Blog a EasyKlimaPortFinder.
2.1.1. Účet – použitie účtu je možné po tom, čo príjemca služby vykoná celkovo dva po sebe nasledujúce kroky – (1) vyplní registračný formulár, (2) klikne na pole „Registrovať„. V Registračnom formulári je potrebné, aby Príjemca služby uviedol tieto údaje Príjemcu služby: e-mailovú adresu a heslo.
2.1.1.1. Služba elektronického účtu sa poskytuje bezplatne na dobu neurčitú. Zákazník má možnosť kedykoľvek a bez uvedenia dôvodu zrušiť Účet (odstúpiť od Účtu) zaslaním príslušnej žiadosti Poskytovateľovi služby, najmä prostredníctvom e-mailu na adresu: [email protected] alebo písomne na adresu: ul. Solec, č. 18, priestory B21, Varšava, 00-410, pošt: Varšava POĽSKO.
2.1.2. Objednávkový formulár – používanie objednávkového formulára sa začína, keď zákazník pridá prvý výrobok do elektronického nákupného košíka na webovej stránke. Objednávka je podaná po tom, čo Zákazník vykoná celkovo dva po sebe nasledujúce kroky – (1) vyplnenie Objednávkového formulára a (2) kliknutie na políčko „Kúpiť a zaplatiť“ na Webovej stránke po vyplnení Objednávkového formulára. – až do tohto momentu je možné upravovať údaje, ktoré ste sami zadali (na tento účel by ste sa mali riadiť zobrazenými správami a informáciami dostupnými na Webovej lokalite). V objednávkovom formulári je potrebné, aby Zákazník uviedol nasledujúce údaje týkajúce sa Zákazníka: meno a priezvisko/názov spoločnosti, adresu (ulica, číslo domu/bytu, PSČ, mesto, krajina), e-mailovú adresu, kontaktné telefónne číslo a údaje týkajúce sa Kúpnej zmluvy: V prípade, že sa zákazník rozhodne pre výrobok (výrobky), je potrebné uviesť: výrobok (výrobky), množstvo výrobku (výrobkov), miesto a spôsob dodania výrobku (výrobkov), spôsob platby. V prípade Zákazníkov, ktorí nie sú spotrebiteľmi, je potrebné uviesť aj názov spoločnosti a daňové identifikačné číslo.
2.1.2.1. Služba elektronického objednávkového formulára sa poskytuje bezplatne, má jednorazový charakter a zaniká okamihom zadania Objednávky prostredníctvom nej alebo okamihom skoršieho ukončenia zadávania Objednávky prostredníctvom nej zo strany Zákazníka.
2.1.3. Newsletter – používanie Newslettera je možné po zadaní e-mailovej adresy, na ktorú sa má zaslať ďalšie vydanie Newslettera, v záložke „Newsletter“ na stránke a kliknutím na pole akcie.
2.1.3.1. Elektronická služba Newsletter sa poskytuje bezplatne na dobu neurčitú. Zákazník má možnosť kedykoľvek a bez udania dôvodu zrušiť odber Newslettera (odhlásenie z odberu Newslettera) zaslaním príslušnej žiadosti Poskytovateľovi služby, najmä e-mailom na adresu: [email protected] alebo písomne na adresu: ul. Solec, č. 18, priestory B21, Varšava, 00-410, pošt: Varšava POĽSKO.
2.1.4. Blog – používanie Blogu je možné po vstupe na Webovú stránku – Blog je dostupný všetkým návštevníkom Webovej stránky bez potreby poskytnutia akýchkoľvek údajov alebo vykonania akýchkoľvek iných úkonov.
2.1.4.1. Poskytovateľ služby umožňuje pridávať komentáre pod príspevky na blogu. Komentáre Príjemcov služby vyjadrujú len ich vlastný názor a nepredstavujú názor Poskytovateľa služby. Je zakázané uverejňovať komentáre, ktoré porušujú pravidlá netikety a obsahujú informácie, ktoré sú nepravdivé alebo môžu uviesť do omylu ostatných Príjemcov služby. Poskytovateľ služieb si vyhradzuje právo vymazať komentáre, ktoré porušujú vyššie uvedené pravidlá.
2.1.4.2. Poskytovateľ služieb postupuje v súlade s článkom 14 ods. 1 zákona o poskytovaní služieb elektronickými prostriedkami z 18. júla 2002 (Zbierka zákonov 2002 č. 144, položka 1204 v znení neskorších predpisov), podľa ktorého: „osoba, ktorá pri poskytovaní prístupu k prostriedkom systému IKT na účely ukladania údajov príjemcom služby nevie o nezákonnej povahe údajov alebo s nimi súvisiacej činnosti a ktorá v prípade prijatia úradného oznámenia alebo získania spoľahlivej informácie o nezákonnej povahe údajov alebo s nimi súvisiacej činnosti bezodkladne zabráni prístupu k údajom.
2.1.4.3. Používanie blogu je bezplatné a riadi sa príslušnými záložkami webovej stránky. Blog spravuje poskytovateľ služieb. Zákazník má možnosť kedykoľvek a bez udania dôvodu ukončiť používanie Blogu zatvorením internetového prehliadača.
2.1.5. EasyKlimaPortFinder – používanie EasyKlimaPortFinder spočíva v tom, že Klient prejde na panel viditeľný na hlavnej stránke Webu a na stránkach jednotlivých produktov, ktorý umožňuje Klientovi zadať údaje o vozidle Klienta a vybrať rok, značku a model vozidla.
2.1.5.1. Elektronická služba EasyKlimaPortFinder sa poskytuje bezplatne, má jednorazový charakter a zaniká v okamihu zadania Objednávky prostredníctvom nej alebo v okamihu skoršieho ukončenia zadania Objednávky prostredníctvom nej zo strany Zákazníka.
2.2.Technické požiadavky potrebné na prácu so systémom IKT, ktorý používa poskytovateľ služieb: (1) počítač, notebook alebo iné multimediálne zariadenie s prístupom na internet; (2) prístup k elektronickej pošte; (3) webový prehliadač v aktuálnej verzii: Mozilla Firefox; Internet Explorer; Opera; Google Chrome; Safari alebo Microsoft Edge; (4) odporúčané minimálne rozlíšenie obrazovky: 1024×768; (5) povolené súbory cookie a Javascript vo webovom prehliadači.
2.3.Klient je povinný používať Webovú lokalitu spôsobom, ktorý je v súlade so zákonom a dobrými mravmi, s náležitým ohľadom na rešpektovanie osobnostných práv a autorských práv a práv duševného vlastníctva Poskytovateľa služieb a tretích strán. Klient je povinný zadávať vecne správne údaje. Klientovi sa zakazuje poskytovať nezákonný obsah.
2.4.Spôsob vybavovania sťažností týkajúcich sa elektronických služieb je uvedený v bode 6 Pravidiel.
3. PODMIENKY UZAVRETIA KÚPNEJ ZMLUVY
3.1.K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi zákazníkom a predávajúcim dôjde po tom, čo zákazník zadá objednávku prostredníctvom objednávkového formulára na webovej stránke v súlade s bodom 2.1.2 týchto obchodných podmienok.
3.2.Cena Výrobku zobrazená na Webovej stránke je uvedená v poľských zlotých (PLN), amerických dolároch ($), eurách (€), librách šterlingov (£), českých korunách (CZK), Dánska koruna (DKK), maďarský forint (HUF), švédska koruna (SEK) a zahŕňa dane. O celkovej cene Výrobku, ktorý je predmetom Objednávky, vrátane daní, ako aj o nákladoch na dodanie (vrátane nákladov na dopravu, doručenie a poštové služby) a iných nákladoch, a ak nie je možné určiť výšku týchto nákladov – o povinnosti ich uhradiť, je Zákazník informovaný na stránkach Webovej stránky počas procesu zadávania Objednávky, a to aj v okamihu vyjadrenia vôle Zákazníka byť viazaný Kúpnou zmluvou.
3.3. Postup pri uzatváraní kúpnej zmluvy na webovej stránke prostredníctvom objednávkového formulára
3.3.1. K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi zákazníkom a predávajúcim dochádza po tom, čo zákazník zadá objednávku na webovej stránke v súlade s bodom 2.1.2 Obchodných podmienok.
3.3.2. Po odoslaní Objednávky Predávajúci bezodkladne potvrdí jej prijatie a zároveň ju prijme na plnenie. Predávajúci potvrdí prijatie Objednávky a jej prijatie na plnenie zaslaním príslušnej e-mailovej správy Zákazníkovi na e-mailovú adresu uvedenú Zákazníkom v procese zadávania Objednávky, ktorá obsahuje minimálne vyhlásenia Predávajúceho o prijatí Objednávky a jej prijatí na plnenie, ako aj potvrdenie o uzatvorení Kúpnej zmluvy. Okamžikom doručenia uvedenej e-mailovej správy Zákazníkovi je Kúpna zmluva medzi Zákazníkom a Predávajúcim uzatvorená.
3.4.Evidencia, zabezpečenie a sprístupnenie obsahu uzatvorenej kúpnej zmluvy zákazníkovi sa uskutočňuje prostredníctvom (1) sprístupnenia týchto obchodných podmienok na internetovej stránke webového sídla a (2) zaslaním e-mailovej správy zákazníkovi uvedenej v bode 3.3.2. Obchodných podmienok. Obsah Kúpnej zmluvy je dodatočne zaznamenaný a zabezpečený v informačnom systéme Webu Predávajúceho.
4. SPÔSOBY A PODMIENKY PLATBY ZA VÝROBOK
4.1.Predávajúci sprístupní zákazníkovi nasledujúce spôsoby platby za kúpnu zmluvu:
4.1.1. Platba na dobierku pri dodaní.
4.1.2. Platba v hotovosti pri osobnom odbere.
4.1.3. Platba bankovým prevodom na bankový účet predávajúceho.
4.1.4. Elektronické platby a platby kreditnou kartou podľa výberu zákazníka prostredníctvom: Možný aktuálny spôsob platby je uvedený na Webovej stránke v záložke Informácie o spôsoboch platby a na webových stránkach https://www.przelewy24.pl/, https://poland.payu.com/, https://www.apple.com/pl/apple-pay/, https://pay.google.com/intl/pl.
4.1.5. Splátkový systém cez PayU.pl.
4.2. Termín platby:
4.2.1. Ak si zákazník zvolí platbu bankovým prevodom, elektronickou platbou alebo platobnou kartou, je povinný vykonať platbu do 7 kalendárnych dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy.
4.2.2. V prípade, že si zákazník zvolí platbu na dobierku, je povinný vykonať platbu pri dodaní.
5. NÁKLADY, SPÔSOB A DÁTUM DODANIA VÝROBKU
5.1. Dodanie výrobku je možné na území Európy.
5.2. Dodanie Výrobku Zákazníkovi je spoplatnené, pokiaľ nie je v Kúpnej zmluve uvedené inak. Náklady na dodanie Výrobku (vrátane poplatkov za dopravu, doručenie a poštové služby) sú Zákazníkovi uvedené na stránkach Webovej stránky v záložke s informáciami o nákladoch na dodanie a počas zadávania Objednávky, a to aj vtedy, keď Zákazník vyjadrí svoju vôľu byť viazaný Kúpnou zmluvou.
5.3.Predávajúci poskytuje Zákazníkovi nasledujúce spôsoby dodania Výrobku:
5.3.1. Doručenie kuriérom.
5.3.2. Dobierka.
5.4.Predávajúci informuje, že balenie a preprava Výrobku sa uskutočňuje prostredníctvom spoločnosti EPACCO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ so sídlom vo Varšave (sídlo a adresa dodania: Al. Jerozolimskie 81/7.10, 02-001 Varšava); zapísaná v registri podnikateľov Národného súdneho registra pod číslom KRS 0000862281; registrový súd, na ktorom sú vedené záznamy spoločnosti: Wschód v Katoviciach, VIII hospodárske oddelenie Národného súdneho registra; základné imanie vo výške: PLN 5 000; NIP: 9542818782; REGON: 387147683.
5.5.Lehota na dodanie Výrobku Zákazníkovi je maximálne 5 pracovných dní, pokiaľ nie je v popise Výrobku alebo počas procesu zadávania Objednávky uvedená kratšia lehota. V prípade Produktov s rôznymi dodacími lehotami je dodacou lehotou najdlhšia uvedená lehota, ktorá však nesmie presiahnuť 5 Pracovných dní. Začiatok lehoty na dodanie Výrobku Zákazníkovi sa počíta nasledovne:
5.5.1. Ak si zákazník zvolí platbu bankovým prevodom, elektronickou platbou alebo platobnou kartou – odo dňa pripísania sumy na bankový účet alebo zúčtovací účet predávajúceho.
5.5.2. Ak si zákazník zvolí spôsob platby na dobierku – odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy.
5.5.3. V prípade, že si zákazník zvolí spôsob platby v splátkovom systéme – odo dňa informovania predávajúceho veriteľom o uzatvorení zmluvy o úvere so zákazníkom, najneskôr však odo dňa pripísania finančných prostriedkov z poskytnutého úveru na bankový alebo zúčtovací účet predávajúceho.
6. REKLAMÁCIA VÝROBKU
6.1.Tento článok 6 Obchodných podmienok stanovuje postup pri vybavovaní sťažností, ktorý je spoločný pre všetky sťažnosti podané predávajúcemu, najmä sťažnosti týkajúce sa výrobkov, kúpnych zmlúv, elektronických služieb a iných sťažností súvisiacich s činnosťou predávajúceho alebo webovej stránky.
6.2.Základ a rozsah zodpovednosti stanovujú všeobecne platné právne predpisy, najmä Občiansky zákonník, zákon o právach spotrebiteľov a zákon o poskytovaní elektronických služieb z 18. júla 2002 (Zbierka zákonov č. 144, položka 1204 v znení neskorších predpisov).
6.2.1. Podrobné ustanovenia týkajúce sa reklamácie Výrobku – hnuteľnej veci – zakúpeného Zákazníkom na základe Kúpnej zmluvy uzatvorenej s Predávajúcim do 31. decembra 2022 sa riadi ustanoveniami Občianskeho zákonníka v znení účinnom do 31. decembra 2022, najmä § 556 až 576 Občianskeho zákonníka. Tieto ustanovenia vymedzujú najmä základ a rozsah zodpovednosti Predávajúceho voči Zákazníkovi, ak má predaný Výrobok fyzickú alebo právnu vadu (záruka). Predávajúci je povinný poskytnúť Zákazníkovi Produkt bez vád. Podľa § 558 ods. 1 Občianskeho zákonníka je vylúčená záručná zodpovednosť Predávajúceho za Produkt zakúpený podľa predchádzajúcej vety voči Zákazníkovi, ktorý nie je spotrebiteľom.
6.2.2. Podrobné ustanovenia o reklamácii Výrobku – hnuteľnej veci (vrátane hnuteľnej veci s digitálnymi prvkami), avšak s výnimkou hnuteľnej veci, ktorá slúži len ako nosič digitálneho obsahu – zakúpeného Zákazníkom na základe Kúpnej zmluvy uzatvorenej s Predávajúcim od 1. januára 2023, sa riadia ustanoveniami Zákona o právach spotrebiteľa v znení účinnom od 1. januára 2023, najmä § 43a – 43g Zákona o právach spotrebiteľa. Tieto ustanovenia určujú najmä základ a rozsah zodpovednosti Predávajúceho voči spotrebiteľovi, ak Výrobok nie je v súlade s Kúpnou zmluvou
6.2.3. Podrobné ustanovenia týkajúce sa reklamácie Produktu – digitálneho obsahu alebo služby alebo hnuteľnej veci, ktorá slúži len ako nosič digitálneho obsahu – zakúpeného Zákazníkom na základe Kúpnej zmluvy uzatvorenej s Predávajúcim od 1. januára 2023 alebo pred týmto dátumom, ak k dodaniu takéhoto Produktu malo dôjsť alebo došlo po tomto dátume, sú uvedené v ustanoveniach Zákona o právach spotrebiteľa v znení účinnom od 1. januára 2023, najmä v § 43h – 43q Zákona o právach spotrebiteľa. Tieto ustanovenia určujú najmä základ a rozsah zodpovednosti Predávajúceho voči spotrebiteľovi v prípade nesúladu Výrobku s Kúpnou zmluvou.
6.3. Sťažnosť môže byť podaná napríklad:
6.3.1. písomne na adresu: Solec č. 18, priestor B21, Varšava, 00-410, pošta: Varšava POĽSKO
6.3.2. v elektronickej forme prostredníctvom e-mailu na adresu: [email protected]
6.4.Zaslanie alebo vrátenie výrobku v rámci reklamácie je možné uskutočniť na adrese: ul. Solec, č. 18, prevádzka B21, Varšava, 00-410, pošta: Varšava POĽSKO.
6.5.V popise reklamácie sa odporúča uviesť: (1) informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu reklamácie, najmä druh a dátum vzniku nezrovnalosti alebo nesúladu so zmluvou, (2) požiadavku na spôsob uvedenia reklamácie do súladu so zmluvou alebo vyhlásenie o znížení ceny alebo odstúpenie od zmluvy, prípadne iný nárok a (3) kontaktné údaje reklamujúceho – uľahčí a urýchli to vybavenie reklamácie. Požiadavky uvedené v predchádzajúcej vete majú len formu odporúčania a nemajú vplyv na účinnosť sťažností podaných bez odporúčaného opisu sťažnosti.
6.6.Ak sa počas vybavovania reklamácie zmenia kontaktné údaje uvedené sťažovateľom, je sťažovateľ povinný túto skutočnosť oznámiť predávajúcemu.
6.7.Sťažovateľ môže k sťažnosti pripojiť dôkazy (napr. fotografie, dokumenty alebo výrobok) súvisiace s predmetom sťažnosti. Predávajúci môže tiež požiadať sťažovateľa o poskytnutie ďalších informácií alebo zaslanie dôkazov (napr. fotografií), ak to uľahčí a urýchli vybavenie sťažnosti predávajúcim.
6.8.Predávajúci odpovie na reklamáciu bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa jej prijatia.
7. MIMOSÚDNE SPÔSOBY RIEŠENIA SŤAŽNOSTÍ A NÁROKOV A PRAVIDLÁ PRÍSTUPU K TÝMTO POSTUPOM
7.1.Podrobné informácie o možnosti zákazníka, ktorý je spotrebiteľom, využiť mimosúdne spôsoby vybavovania sťažností a uplatňovania nárokov, ako aj pravidlá prístupu k týmto postupom sú k dispozícii na webovej stránke Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
7.2.K dispozícii je aj kontaktné miesto predsedu Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa (telefón: 22 55 60 333, e-mail: [email protected] alebo písomná adresa: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Varšava), ktorého úlohou je okrem iného poskytovať pomoc spotrebiteľom vo veciach mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov.
7.3.Spotrebiteľ má k dispozícii nasledujúce príklady mimosúdnych postupov podávania sťažností a nápravy: (1) návrh na mimosúdne riešenie sporu adresovaný stálemu zmierovaciemu spotrebiteľskému súdu (viac informácií nájdete na: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) návrh na mimosúdne riešenie sporu adresovaný krajskému inšpektorovi obchodnej inšpekcie (viac informácií nájdete na webovej stránke inšpektora príslušného podľa miesta podnikania predávajúceho); a (3) pomoc krajského (mestského) spotrebiteľského ombudsmana alebo spoločenskej organizácie, ktorej štatutárne úlohy zahŕňajú ochranu spotrebiteľa (napr. Federácia spotrebiteľov, Združenie poľských spotrebiteľov). Poradenstvo sa poskytuje okrem iného prostredníctvom e-mailu na adrese [email protected] a na telefónnom čísle spotrebiteľskej linky 801 440 220 (linka je v prevádzke v pracovných dňoch od 8:00 do 18:00, poplatok za hovor podľa tarify operátora).
7.4.Platforma pre online riešenie sporov medzi spotrebiteľmi a obchodníkmi na úrovni EÚ (platforma ODR) je k dispozícii na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR je interaktívna
a viacjazyčnú webovú stránku s jednotným kontaktným miestom pre spotrebiteľov a obchodníkov, ktorí chcú mimosúdne vyriešiť spor týkajúci sa zmluvných záväzkov vyplývajúcich z online kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytovaní služieb (viac informácií nájdete na webovej stránke samotnej platformy alebo na webovej adrese Úradu pre hospodársku súťaž a ochranu spotrebiteľa: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php).
8. PRÁVO NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
8.1.Spotrebiteľ, ktorý uzavrel zmluvu na diaľku, môže do 14 kalendárnych dní odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu a bez toho, aby mu vznikli náklady, s výnimkou nákladov uvedených v bode. 8.8 Obchodných podmienok. Na dodržanie lehoty postačuje zaslanie vyhlásenia pred jej uplynutím. Vyhlásenie o odstúpení od zmluvy možno urobiť napr:
8.1.1. písomne na adresu: ul. Solec, č. 18, priestory B21, Varšava, 00-410, pošt: Varšava POĽSKO
8.1.2. v elektronickej forme prostredníctvom e-mailu na adresu: [email protected].
8.2.vrátenie Výrobku – hnuteľných vecí (vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami) v rámci odstúpenia od zmluvy je možné uskutočniť na adrese: ul. Solec, č. 18, priestory B21, Varšava, 00-410, pošt: Varšava POĽSKO
8.3.Vzor formulára na odstúpenie od zmluvy je uvedený v prílohe č. 2 k zákonu o právach spotrebiteľa a je dodatočne k dispozícii v ust. 12 nariadenia. Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár, nie je to však povinné.
8.4.Začína plynúť lehota na odstúpenie od zmluvy:
8.4.1. pri zmluve, v rámci ktorej predávajúci dodáva výrobok, pričom je povinný previesť jeho vlastníctvo – od prevzatia výrobku spotrebiteľom alebo treťou osobou, ktorú určí spotrebiteľ a ktorá nie je dopravcom, a v prípade zmluvy, ktorá: (1) zahŕňa viacero Výrobkov, ktoré sa dodávajú samostatne, v dávkach alebo po častiach – od prevzatia posledného Výrobku, dávky alebo časti, alebo (2) spočíva v pravidelnom dodávaní Výrobkov na dobu určitú – od prevzatia prvého Výrobku;
8.4.2. v prípade ostatných zmlúv – odo dňa uzavretia zmluvy.
8.5.V prípade odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku sa zmluva považuje za neuzavretú.
8.6. Produkty – hnuteľné veci vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami:
8.6.1. Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa doručenia vyhlásenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy, vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré spotrebiteľ uhradil, vrátane nákladov na dodanie Výrobku – hnuteľnej veci, vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami (s výnimkou dodatočných nákladov vyplývajúcich zo spôsobu doručenia, ktorý si spotrebiteľ zvolil inak ako najlacnejší bežný spôsob doručenia dostupný na Webovej stránke). Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom platby, aký použil spotrebiteľ, pokiaľ spotrebiteľ výslovne nesúhlasil s iným spôsobom vrátenia platby, ktorý spotrebiteľovi nespôsobuje žiadne náklady. V prípade Produktov – hnuteľných vecí (vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami) – ak Predávajúci neponúkol Spotrebiteľovi, že si Produkt vyzdvihne sám, môže Predávajúci zadržať vrátenie platby prijatej od Spotrebiteľa, kým nedostane Produkt späť alebo kým Spotrebiteľ nepredloží doklad o jeho vrátení, podľa toho, ktorá udalosť nastane skôr.
8.6.2. V prípade Produktov – hnuteľných vecí (vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami) – je spotrebiteľ povinný vrátiť Produkt Predávajúcemu bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa, keď odstúpil od zmluvy, alebo ho odovzdať osobe poverenej Predávajúcim na jeho prevzatie, ak Predávajúci neponúkol, že si Produkt prevezme sám. Stačí, ak Výrobok zašle späť pred uplynutím tejto lehoty.
8.6.3. Spotrebiteľ zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty výrobku – mobilnej veci (vrátane mobilnej veci s digitálnymi prvkami) – vyplývajúce z používania výrobku nad rámec toho, čo je nevyhnutné na zistenie povahy, vlastností a fungovania výrobku.
8.7. Produkty – digitálny obsah alebo digitálne služby:
8.7.1. V prípade odstúpenia od zmluvy o poskytovaní produktu – digitálneho obsahu alebo digitálnej služby – nesmie predávajúci odo dňa doručenia vyhlásenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy použiť iný obsah ako osobné údaje poskytnuté alebo vytvorené spotrebiteľom počas používania produktu – digitálneho obsahu alebo digitálnej služby – poskytnutého predávajúcim, s výnimkou obsahu, ktorý: (1) sú použiteľné len v súvislosti s digitálnym obsahom alebo digitálnou službou, ktoré tvorili predmet zmluvy; (2) súvisia výlučne s činnosťou spotrebiteľa počas používania digitálneho obsahu alebo digitálnej služby poskytnutej predávajúcim; (3) boli obchodníkom skombinované s inými údajmi a nemožno ich z nich získať alebo ich možno získať len s vynaložením neprimeraného úsilia; (4) boli vytvorené spotrebiteľom spoločne s inými spotrebiteľmi, ktorí ich ešte môžu použiť. S výnimkou prípadov uvedených v bodoch 1 až 3 vyššie predávajúci na žiadosť spotrebiteľa sprístupní spotrebiteľovi iný obsah ako osobné údaje, ktoré poskytol alebo vytvoril spotrebiteľ v priebehu používania digitálneho obsahu alebo digitálnej služby poskytovanej predávajúcim. V prípade odstúpenia od zmluvy môže predávajúci zabrániť spotrebiteľovi v ďalšom používaní digitálneho obsahu alebo digitálnej služby, najmä tým, že zabráni spotrebiteľovi v prístupe k digitálnemu obsahu alebo digitálnej službe alebo zablokuje používateľský účet, čím nie sú dotknuté práva spotrebiteľa uvedené v predchádzajúcej vete. Spotrebiteľ má právo na vrátenie digitálneho obsahu
digitálny obsah od predávajúceho bezplatne, bez prekážok zo strany predávajúceho, v primeranej lehote a v bežne používanom strojovo čitateľnom formáte.
8.7.2. V prípade odstúpenia od zmluvy o poskytnutí produktu – digitálneho obsahu alebo digitálnej služby je spotrebiteľ povinný prestať používať digitálny obsah alebo digitálnu službu a sprístupňovať ich tretím osobám.
8.8. Prípadné náklady spojené s odstúpením od zmluvy zo strany spotrebiteľa, ktoré je spotrebiteľ povinný znášať:
8.8.1. V prípade Produktov – hnuteľných vecí (vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami) – ak si spotrebiteľ zvolil iný spôsob doručenia Produktu ako najlacnejší bežný spôsob doručenia dostupný na Webovej stránke, Predávajúci nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ktoré spotrebiteľovi vznikli.
8.8.2. V prípade výrobkov – hnuteľných vecí (vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami) – znáša priame náklady na vrátenie výrobku spotrebiteľ.
8.8.3. V prípade Výrobku – služby, ktorej poskytovanie – na výslovnú žiadosť spotrebiteľa – sa začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, je spotrebiteľ, ktorý uplatní právo na odstúpenie od zmluvy po podaní takejto žiadosti, povinný zaplatiť za služby poskytnuté do odstúpenia od zmluvy. Suma, ktorá sa má zaplatiť, sa vypočíta v pomere k tomu, čo bolo poskytnuté, s prihliadnutím na cenu alebo odmenu dohodnutú v zmluve. Ak je cena alebo odmena neprimerane vysoká, základom pre výpočet tejto sumy je trhová hodnota poskytnutého plnenia.
8.9. Spotrebiteľ nemá právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, pokiaľ ide o zmluvy:
8.9.1.(1) pri poskytovaní služieb, za ktoré je spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu, ak predávajúci vykonal službu v plnom rozsahu s výslovným a predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa, ktorý bol pred poskytnutím služby predávajúcim informovaný o tom, že po poskytnutí služby predávajúcim stratí právo na odstúpenie od zmluvy, a vzal to na vedomie; (2) pri ktorých cena alebo odmena závisí od výkyvov na finančnom trhu, ktoré predávajúci nemá pod kontrolou a ktoré môžu nastať pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy; (3) pri ktorých je predmetom plnenia Produkt – hnuteľná vec (vrátane hnuteľnej veci s digitálnymi prvkami) – ktorá nie je prefabrikovaná, vyrobená podľa špecifikácie spotrebiteľa alebo slúžiaca na uspokojenie jeho individuálnych potrieb; (4) pri ktorých je predmetom plnenia Produkt – hnuteľná vec (vrátane hnuteľnej veci s digitálnymi prvkami) – ktorá podlieha rýchlej skaze alebo má krátku dobu trvanlivosti; (5) v ktorých je predmetom plnenia Výrobok – hnuteľná vec (vrátane hnuteľnej veci s digitálnymi prvkami) – dodaný v uzavretom obale, ktorý po otvorení nie je možné vrátiť zo zdravotných alebo hygienických dôvodov, ak bol obal po dodaní otvorený; (6) v ktorých sú predmetom plnenia Výrobky – hnuteľné veci (vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami) – ktoré sú po dodaní vzhľadom na svoju povahu neoddeliteľne spojené s inými hnuteľnými vecami vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami; (7) v ktorých sú predmetom plnenia alkoholické nápoje, ktorých cena bola dohodnutá pri uzatvorení kúpnej zmluvy, ktorých dodanie sa môže uskutočniť až po 30 dňoch a ktorých hodnota závisí od výkyvov na trhu, na ktoré nemá predávajúci vplyv; (8) v ktorých spotrebiteľ výslovne požiadal, aby k nemu predávajúci prišiel za účelom vykonania neodkladnej opravy alebo údržby; ak predávajúci poskytne navyše iné služby, než ktoré spotrebiteľ požadoval, alebo dodá výrobky – hnuteľné veci (vrátane hnuteľných vecí s digitálnymi prvkami) -,iné ako náhradné diely potrebné na vykonanie opravy alebo údržby, má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy, pokiaľ ide o ďalšie služby alebo výrobky; (9) ak je predmetom dodávky zvuková alebo obrazová nahrávka alebo počítačový softvér dodávaný v zapečatenom obale, ak sa obal po dodaní otvorí; (10) pri dodávke novín, periodík alebo časopisov s výnimkou zmlúv o predplatnom; (11) uzavreté formou verejnej dražby; (12) na poskytnutie ubytovania, iného ako na bytové účely, prepravy tovaru, prenájmu automobilov, stravovania, služieb súvisiacich s voľným časom, zábavou, športovými alebo kultúrnymi podujatiami, ak je v zmluve uvedený dátum alebo obdobie poskytnutia služby; (13) pri poskytovaní digitálneho obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, za ktorý je spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu, ak predávajúci začal plniť s výslovným a predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa, ktorý bol pred poskytnutím služby predávajúcim informovaný o tom, že po poskytnutí služby a jej potvrdení predávajúcim stráca právo na odstúpenie od zmluvy, a ak predávajúci poskytol spotrebiteľovi potvrdenie uvedené v čl. 15 ods. 1 a 2 alebo § 21 ods. 1 zákona o právach spotrebiteľa; 14) pri poskytovaní služieb, za ktoré je spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu, v prípade ktorých spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho, aby sa dostavil na opravu k spotrebiteľovi domov a služba už bola s výslovným a predchádzajúcim súhlasom spotrebiteľa v plnom rozsahu vykonaná.
8.10.Ustanovenia obsiahnuté v tomto bode 8. Obchodných podmienok týkajúce sa spotrebiteľa sa uplatňujú od 1. januára 2021 a pre zmluvy uzatvorené od tohto dátumu aj na zákazníka alebo objednávateľa, ktorý je fyzickou osobou uzatvárajúcou zmluvu priamo súvisiacu s jej podnikateľskou činnosťou, ak z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že pre túto osobu nemá profesionálny charakter, vyplývajúci najmä z predmetu jej podnikateľskej činnosti, sprístupneného na základe ustanovení o Centrálnom registri a informáciách o podnikateľskej činnosti.
9.USTANOVENIA TÝKAJÚCE SA PODNIKATEĽOV
9.1.Tento článok 9 Obchodných podmienok a všetky ustanovenia v ňom obsiahnuté sú určené, a teda záväzné len pre Zákazníka alebo Príjemcu služby, ktorý nie je spotrebiteľom, a od 1. januára 2021 a pre zmluvy uzatvorené od tohto dátumu, ktorý nie je zároveň fyzickou osobou uzatvárajúcou zmluvu priamo súvisiacu s jeho
podnikateľskej činnosti, ak z obsahu tejto zmluvy vyplýva, že nemá pre túto osobu profesionálny charakter, vyplývajúci najmä z predmetu jej podnikateľskej činnosti, sprístupneného na základe ustanovení o Centrálnom registri a informáciách o podnikateľskej činnosti.
9.2.Predávajúci má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa jej uzavretia. Odstúpenie od Kúpnej zmluvy sa v tomto prípade môže uskutočniť bez uvedenia dôvodu a nezakladá žiadne nároky Zákazníka voči Predávajúcemu.
9.3.Zodpovednosť predávajúceho zo záruky za výrobok alebo nesúlad výrobku s kúpnou zmluvou je vylúčená.
9.4.Predávajúci odpovie na reklamáciu do 30 kalendárnych dní odo dňa jej prijatia.
9.5.Predávajúci má právo obmedziť dostupné spôsoby platby, vrátane požadovania platby vopred v plnej výške alebo čiastočne, bez ohľadu na spôsob platby zvolený zákazníkom a skutočnosť uzavretia kúpnej zmluvy.
9.6.Poskytovateľ služieb môže vypovedať zmluvu o poskytovaní elektronických služieb s okamžitou platnosťou a bez uvedenia dôvodu zaslaním príslušného vyhlásenia zákazníkovi.
9.7.Zodpovednosť poskytovateľa služieb/predajcu voči zákazníkovi/klientovi je bez ohľadu na právny základ obmedzená – v rámci jednej pohľadávky, ako aj v prípade všetkých pohľadávok spolu – do výšky zaplatenej ceny a nákladov na dodanie podľa kúpnej zmluvy, maximálne však do výšky tisíc PLN. Obmedzenie sumy uvedenej v predchádzajúcej vete sa vzťahuje na všetky nároky Zákazníka/Klienta voči Poskytovateľovi služieb/Predávajúcemu, a to aj v prípade, že nedošlo k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy alebo že sa Kúpna zmluva netýka. Poskytovateľ služieb/Predajca zodpovedá Príjemcovi služieb/Objednávateľovi len za typické škody predvídateľné v čase uzavretia zmluvy a nezodpovedá za ušlý zisk. Predávajúci tiež nezodpovedá za prípadné oneskorenie prepravy zásielky.
9.8.Všetky spory, ktoré vzniknú medzi predávajúcim/poskytovateľom služieb a zákazníkom/zákazníkom, sa budú riešiť na súde príslušnom podľa sídla predávajúceho/poskytovateľa služieb.
10. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
10.1.Predávajúci umožňuje svojim zákazníkom vydávať a sprístupňovať stanoviská k výrobkom a webovej stránke za podmienok uvedených v tejto časti Obchodných podmienok.
10.2.Klient môže vyjadriť svoj názor pomocou formulára, do ktorého pridá svoj názor na výrobok alebo webovú lokalitu. Tento formulár môže byť dostupný priamo na Webovej lokalite (vrátane externého widgetu) alebo môže byť dostupný prostredníctvom individuálneho odkazu, ktorý Klient dostane po nákupe na e-mailovú adresu, ktorú Klient poskytol. Pri pridávaní názoru môže Klient pridať aj grafické hodnotenie alebo obrázok Výrobku – ak je takáto možnosť vo formulári na vyjadrenie názoru k dispozícii.
10.3.Stanovisko k Výrobku môže byť vydané len na Výrobky skutočne zakúpené na webovej stránke Predávajúceho a Zákazníkom, ktorý si zakúpil posudzovaný Výrobok. Je zakázané uzatvárať fiktívne alebo zdanlivé kúpne zmluvy s cieľom vydať stanovisko k Výrobku. Stanovisko na Internetovej stránke môže vydať osoba, ktorá je Zákazníkom Internetovej stránky.
10.4.Pridanie stanoviska zo strany klientov nesmie byť použité na nezákonné činnosti, najmä na činnosti, ktoré predstavujú akt nekalej súťaže alebo činnosti porušujúce osobné práva, práva duševného vlastníctva alebo iné práva predávajúceho alebo tretích strán. Pri pridávaní názoru je Zákazník povinný konať v súlade so zákonom, týmito Obchodnými podmienkami a dobrými mravmi.
10.5.Názory môžu byť sprístupnené priamo na webovej stránke (napr. pri danom produkte) alebo v externej službe na zhromažďovanie názorov, s ktorou predávajúci spolupracuje a na ktorú je na webovej stránke odkaz (vrátane externého widgetu umiestneného na webovej stránke).
10.6.Predávajúci zabezpečí, aby zverejnené názory na Výrobky pochádzali od jeho Zákazníkov, ktorí si Výrobok zakúpili. Na tento účel Predávajúci podnikne nasledujúce kroky na overenie toho, že recenzie pochádzajú od jeho Zákazníkov:
10.6.1. Uverejnenie stanoviska vydaného prostredníctvom formulára dostupného priamo na webovej stránke si vyžaduje predchádzajúce overenie poskytovateľom služieb. Overenie spočíva v kontrole súladu stanoviska s týmito Obchodnými podmienkami, najmä v kontrole, či osoba poskytujúca stanovisko je Zákazníkom Webovej stránky – v tomto prípade Predávajúci kontroluje, či osoba uskutočnila nákup na Webovej stránke, a v prípade stanoviska k Produktu dodatočne kontroluje, či osoba zakúpila recenzovaný Produkt. Overenie sa uskutoční bez zbytočného odkladu.
10.6.2. Predávajúci zasiela svojim zákazníkom (aj prostredníctvom externej služby spätnej väzby, s ktorou spolupracuje) individuálny odkaz na e-mailovú adresu, ktorú zákazník uviedol pri nákupe – týmto spôsobom je prístup k formuláru spätnej väzby umožnený len zákazníkovi, ktorý si výrobok zakúpil na webovej stránke.
10.6.3. V prípade pochybností Predávajúceho alebo námietok adresovaných Predávajúcemu inými Zákazníkmi alebo tretími stranami o tom, či daný názor pochádza od Zákazníka alebo či daný Zákazník zakúpil daný Produkt, si Predávajúci vyhradzuje právo kontaktovať autora názoru za účelom objasnenia a potvrdenia, že je skutočne Zákazníkom Webovej stránky alebo že zakúpil recenzovaný Produkt.
10.7.Akékoľvek pripomienky, odvolania proti overeniu stanoviska alebo námietky týkajúce sa toho, či dané stanovisko pochádza od zákazníka alebo či si daný zákazník zakúpil daný výrobok, možno podať spôsobom analogickým reklamačnému konaniu uvedenému v časti 6 Obchodných podmienok.
10.8.Predávajúci neumiestňuje ani nepoveruje inú osobu, aby umiestňovala nepravdivé názory alebo odporúčania klientov, a neskresľuje názory alebo odporúčania klientov s cieľom propagovať svoje produkty. Predávajúci poskytuje pozitívne aj negatívne recenzie. Predávajúci neposkytuje sponzorované názory.
11. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
11.1. Zmluvy uzatvorené prostredníctvom webovej stránky sa uzatvárajú v poľskom jazyku.
11.2. Zmena a doplnenie zmluvných podmienok:
11.2.1. Poskytovateľ služieb si vyhradzuje právo na zmenu zmluvných podmienok zo závažných dôvodov, t. j.: zmeny v právnych predpisoch, zmeny v spôsoboch platby a doručovania – pokiaľ tieto zmeny ovplyvnia vykonávanie ustanovení týchto zmluvných podmienok.
11.2.2. V prípade uzatvárania priebežných zmlúv na základe týchto Obchodných podmienok (napr. poskytovanie Elektronických služieb – Účet) sú zmenené Obchodné podmienky pre Zákazníka záväzné, ak sú splnené podmienky uvedené v § 384 a 384[1] Občianskeho zákonníka, t. j. Zákazník bol o zmenách riadne informovaný a nevypovedal zmluvu do 15 kalendárnych dní odo dňa oznámenia. V prípade, že zmena obchodných podmienok má za následok zavedenie akýchkoľvek nových poplatkov alebo zvýšenie súčasných poplatkov, má zákazník právo od zmluvy odstúpiť.
11.2.3. V prípade uzatvárania zmlúv inej povahy, ako sú trvalé zmluvy (napr. kúpna zmluva) na základe týchto Obchodných podmienok sa zmeny a doplnenia Obchodných podmienok nijako nedotýkajú práv nadobudnutých Príjemcami služieb/Zákazníkmi pred dňom účinnosti zmien a doplnení Obchodných podmienok, najmä zmeny a doplnenia Obchodných podmienok nemajú vplyv na už zadané alebo podané Objednávky a uzatvorené, uzavreté alebo plnené kúpne zmluvy.
11.3.Záležitosti, ktoré nie sú upravené týmito podmienkami, sa riadia všeobecne platnými ustanoveniami poľského práva, najmä: Občiansky zákonník; Zákon o poskytovaní elektronických služieb z 18. júla 2002 (Zbierka zákonov 2002 č. 144, položka 1204 v znení neskorších predpisov); Zákon o právach spotrebiteľov; a ďalšie príslušné ustanovenia všeobecne platného práva.
11.4. Tieto zmluvné podmienky nevylučujú ustanovenia platné v krajine obvyklého pobytu spotrebiteľa, ktorý uzatvára zmluvu s poskytovateľom služieb/predajcom, ktoré nemožno zmluvne vylúčiť. Poskytovateľ služieb/predajca v takomto prípade zaručí spotrebiteľovi ochranu, ktorá sa mu poskytuje na základe ustanovení, ktoré nemožno zmluvne vylúčiť.
12. VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY (PRÍLOHA Č. 2 K ZÁKONU O PRÁVACH SPOTREBITEĽOV)
Vzor formulára na odstúpenie od zmluvy (tento formulár je potrebné vyplniť a vrátiť len v prípade, že chcete odstúpiť od zmluvy)
– Adresát:
Perfect Sale Spółka z.o.o. ul. Solec, nr 18, lok. B21, Varšava, 00-410 easyklima.pl [email protected]
– Ja/my(*) týmto oznamujem/oznamujeme(*) svoje odstúpenie od kúpnej zmluvy na nasledujúci tovar(*) od zmluvy na dodávku nasledujúceho tovaru(*) od zmluvy na zhotovenie nasledujúceho tovaru(*)/poskytnutie nasledujúcej služby(*)
– Dátum uzavretia zmluvy(*)/dňa prijatia(*)
– Celé meno spotrebiteľa (spotrebiteľov)
– Adresa spotrebiteľa(ov)
– Podpis spotrebiteľa (spotrebiteľov) (len ak sa tento formulár posiela v papierovej forme)
– Dátum
(*) Nehodiace sa prečiarknite.